Innowacje to nie tylko przełomowe wynalazki. Polish-Swiss Innovation Day 2016 (Centrum Prasowe PAP)

20 kwietnia w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie już po raz drugi odbyła się konferencja Polish-Swiss Innovation Day.

24101403_1_crop_300x168_e002ee73_CPO

Celem konferencji jest kontynuacja dialogu pomiędzy Szwajcarią a Polską w zakresie innowacji w wielowymiarowych aspektach, wymiana najlepszych praktyk i doświadczeń, które mają szansę zaowocować realną współpracą pomiędzy naszymi krajami.

Jak tłumaczy Ulrich Schwendimann, dyrektor Polsko-Szwajcarskiej Izby Gospodarczej: „Każda wymiana wiedzy i doświadczeń jest bardzo cenna, bo tworzą się kontakty, buduje się zaufanie”. Piotr Dardziński, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego dodaje, że bardzo ważne jest pokazanie przedsiębiorcom, że zdobywanie nowej wiedzy jest niezbędne w rozwoju i zdobywaniu przewagi konkurencyjnej firm.

Inspirujące debaty, które odbyły się w ramach Polish-Swiss Innovation Day, dotyczyły międzynarodowego wymiaru innowacji, o którym opowiedzieli przedstawiciele rządu, nauki oraz biznesu. Podczas spotkania skupiono się na praktycznych aspektach i roli innowacji w osiąganiu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw, zarówno małych firm jak i globalnych korporacji. Uwagę poświęcono także rozwojowi innowacji poprzez zamówienia publiczne.

„Innowacje to są wszystkie zmiany, które prowadzą do poprawy funkcjonowania przedsiębiorstwa. Często o innowacjach mówimy mając na myśli pierwszy lot w kosmos czy pierwsze lądowanie na Księżycu, wymyślenie internetu, przełomowe wynalazki, takie które pobudziły całą gospodarkę czy całe państwa. Tymczasem za innowacyjnością kryją się malutkie kroczki i to są często naprawdę drobne zmiany, usprawnienia procesów sprzedażowych, logistycznych, produkcyjnych, finansowych. Wszystko to, co poprawia skuteczność przedsiębiorstwa” – mówi Marek Szymański, prezes Franke Polska, prezes Polsko-Szwajcarskiej Izby Gospodarczej.

Konferencji towarzyszyła wystawa szwajcarskich firm, które zaprezentowały najbardziej innowacyjne produkty i usługi. Dodatkowo, dzięki specjalnym stoiskom informacyjnym, uczestnicy spotkania mieli szansę dowiedzieć się więcej na temat czynników wyróżniających Szwajcarię, jako miejsce do lokowania inwestycji i prowadzenia badań.

Organizatorami wydarzenia byli Ambasada Szwajcarii w Polsce, Ministerstwo Rozwoju, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Polsko-Szwajcarska Izba Gospodarcza.

Więcej informacji na temat konferencji: http://psid2016.pl/frontpage/

Źródło informacji: Agencja Marketingowa Estoria.pl

Centrum Prasowe PAP